Cookie Verwijderen
  • twitter
  • googleplus
  • facebook
  • rss
  • mail
  • STARTPAGINA
  • ARTIKELEN
  • KENNIS DATABASE
  • CONTACTEER ONS

De “Uw computer heeft weinig geheugen” Mac-virus pop-up verwijderen

Startpagina » Kennis database » Mac virus » De “Uw computer heeft weinig geheugen” Mac-virus pop-up verwijderen
De “Uw computer heeft weinig geheugen” Mac-virus pop-up verwijderen

De pop up-fout op de Mac die zegt “Uw computer heeft weinig geheugen” lijkt soms vanzelfsprekend maar het kan net zo goed duiden op malware.

Wat is het “Uw computer heeft weinig geheugen” Mac-virus?

RAM, meestal aangeduid als geheugen, is een flexibele entiteit die zich aanpast aan de computer van de gebruiker en ervoor zorgt dat er voldoende verwerkingscapaciteit wordt toegewezen voor alle taken die tegelijkertijd worden uitgevoerd. Met andere woorden, het is het fundamentele element van multitasking op een Mac dat de zaken soepel en gebruiksvriendelijk maakt. Maar wat als de geïnstalleerde capaciteit schaars wordt voor de afhandeling van de dagelijkse taken? Er zijn nogal wat redenen voor een dergelijke situatie: programma’s worden in de loop van de tijd steeds belangrijker, mensen maken steeds vaker gebruik van grafische bewerkingssoftware en macOS wordt met elke nieuwe update steeds geavanceerder, waarbij de keerzijde is dat oudere Mac-modellen deze steeds groter wordende eisen gewoonweg niet meer kunnen ondersteunen. Ongeacht de specifieke oorzaak, is de reactie van het systeem op deze onderbezetting het activeren van een waarschuwing met de tekst: “Uw computer heeft weinig geheugen”. Weinig gebruikers weten echter dat exact dezelfde pop-up een aanwijzing kan zijn dat er malware op de computer is opgedoken.

De waarschuwing "Uw computer heeft te weinig geheugen" op de Mac

De kwaadaardige kant van de zaak is dat dreigingsactoren deze melding kunnen gebruiken als onderdeel van hun scare- of cross-promotietactiek. Ze zijn zich er terdege van bewust dat mensen waarschuwingen als deze nooit negeren. De gemiddelde gebruiker reageert natuurlijk op het uitzoeken van zaken omdat hij bang is dat hij zijn Mac niet kan gebruiken vanwege het gebrek aan geheugen. Ze lezen op zijn minst de aanbeveling in het dialoogvenster dat gaat als volgt: “Om wat geheugen vrij te maken, sluit je een paar programma’s” en klik je op de knop Sluiten om verder te gaan met het oplossen van problemen. Het addertje onder het gras is dat deze enkele muisklik een verdoezelde manier kan zijn om iets dubieus goed te keuren. Het kan een springplank zijn voor het installeren van Mac adware die de voorkeuren van het slachtoffer voor het surfen op het web direct op zijn kop zet door het opleggen van malafide instellingen. Het kan ook dienen als een methode voor een potentieel ongewenste toepassing (PUA), die al in het systeem aanwezig is, om de privileges te verhogen zonder duidelijk om zo’n toestemming te vragen.

Bijvoorbeeld, “Uw computer heeft weinig geheugen” pop-up virus kan een besmetting bevorderen SearchBaron, een beruchte browser hijacker die zorgt voor omleidingen naar Bing via searchbaron.com domein. Deze schijnbaar vreemde exploitatielogica is gericht op het herdistribueren en te gelde maken van uniek internetverkeer. Er zijn nog verschillende andere Mac adware stammen die op dezelfde hoax geld verdienen. Deze omvatten vervelende zaken als BeAware, Spaces.app en ScreenSaver.app. Hun impact komt meestal neer op redundante advertenties die worden getoond op websites die de gebruiker bezoekt. Mac scareware is nog een ander soort schadelijke code die gespoofde “Uw computer heeft weinig geheugen” pop ups genereert. In dit geval is het doel om het slachtoffer te laten geloven dat de machine in actie komt en hen zo te overtuigen om de junk-app aan te schaffen.

Het is ook het vermelden waard dat de waarschuwing voor laag geheugen vaak een echte reactie van de Mac is op malwareactiviteit die een groot deel van de systeembronnen weghaalt. Gezien het geheel van twijfelachtige hoofdoorzaken voor het verschijnen van deze waarschuwingsdialoog, is de juiste handelwijze om de computer te inspecteren op sporen van kwaadaardige software en de plaag onverwijld te zuiveren.

Gebruik de Intego Mac Premium Bundle X9 om het virus "Uw computer heeft weinig geheugen" pop-up te verwijderen

De effectiefste wijze om de steeds slimmere en meer persistente bedreigingen voor de Mac aan banden te leggen. De bekroonde Intego Mac Premium Bundle X9 is een van de beste opties onder het brede spectrum aan antivirusprogramma's.

Zijn VirusBarrier-component zorgt voor een hoge detectiegraad en een uitstekend opschoonvermogen. Daarnaast komt het product met vele functies voor online beveiliging, optimalisatie en gegevensback-up. Volg onderstaande stappen om deze verzekerde methode voor het verwijderen van virussen te gebruiken.

  1. Download het installatieprogramma van de Intego Mac Premium Bundle X9 en open het. De aanwijzingen voor klanten zullen u door het installatieproces leiden. Download "Uw computer heeft weinig geheugen" pop-up verwijderaar Het installatieprogramma voor de Intego Mac Premium Bundle X9
  2. Open het Startpaneel van uw Dock en selecteer de zojuist toegevoegde VirusBarrier-app. Open VirusBarrier vanaf het Startpaneel
  3. Klik op de knop Full Scan om uw Mac te controleren op beveiligingsproblemen. Start een volledige scan
  4. De eerste volledige scan neemt mogelijk 10 minuten of meer tijd in beslag, afhankelijk van de omvang van uw harde schijf. VirusBarrier zal u op de hoogte houden van het aantal reeds gescande bestanden. Bezig met volledige scan
  5. Wanneer de scan is voltooid, zal de app een rapport tonen met een opsomming van de gedetecteerde kwaadaardige items en het volledige aantal gecontroleerde bestanden. Klik op Select All en vervolgens op Quarantine om de bedreigingen naar een geïsoleerde omgeving te verplaatsen zodat ze uw systeem niet langer kunnen aantasten. Scanrapport
  6. Klik op het tabblad Quarantine in de bovenste werkbalk en bekijk de bestanden die in de lijst zijn opgenomen. Als u zeker weet dat de items allemaal kwaadaardig zijn (wat zeer waarschijnlijk het geval is), klik dan op Repair All om deze items volledig van uw Mac te verwijderen. In quarantaine geplaatste items

“Uw computer heeft weinig geheugen” redirect virus handmatige verwijdering van de Mac

De kern van dit gedeelte is om je door het proces van het verwijderen van alle niet besmette bestanden met betrekking tot de “Uw computer heeft weinig geheugen” redirect virus Mac te loodsen. Het is het beste om de opschoning uit te voeren in de volgorde zoals hieronder aangegeven.

  • Klik op het pictogram Go in Finder en selecteer Utilities in de lijst
  • Zoek en selecteer de Activiteitenmonitor onder Utilities z Narzędzia
  • Bekijk in de Activiteitenmonitor de lopende processen voor een proces dat veel CPU verbruikt en er verdacht uitziet. Zodra de waarschijnlijke boosdoener is gevonden, selecteer je hem en klik je op het pictogram Afsluiten van het proces. Er verschijnt een extra bevestigingsvenster – klik op Afsluiten forceren.
  • Ga nu naar Toepassingen onder het Go menu
  • Wat je moet doen is naar beneden scrollen in de lijst met geïnstalleerde apps op zoek naar het kwaadaardige item. Het kan gaan om een programma met een rare naam of om een programma dat buiten je weten om op je Mac is beland.
  • Ga naar Systeemvoorkeuren zoals hieronder weergegeven
  • Selecteer Accounts en vervolgens Login Items. Je ziet alle programma’s die als onderdeel van het opstartproces van de Mac worden uitgevoerd. Zoek de infectie en verwijder deze uit de lijst door middel van het “min”-pictogram

Nu je het virus goed hebt aangepakt, moet je het omleidingsprobleem in de slecht functionerende browser verhelpen. De standaardinstellingen van de browser zijn nog steeds ingesteld op “Uw computer heeft weinig geheugen”-gerelateerd domein, dus voor het repareren is het nodig om de configuratie handmatig aan te passen.

 “Uw computer heeft weinig geheugen” redirects verwijderen van de betreffende browser op de Mac

De optimale methode voor het oplossen van problemen komt neer op het resetten van de browser, waardoor alle wijzigingen die door de infectie of een plugin van een derde partij zijn aangebracht, zonder uw toestemming ongedaan worden gemaakt. Hier is hoe het te doen:

  1. Reset Safari naar de standaardinstellingen
    • Ga naar de menubalk van Safari en selecteer opnieuw Voorkeuren in de vervolgkeuzelijst
    • Ga naar het tabblad Geavanceerd en schakel de optie in die zegt: Toon menu ontwikkelen in de menubalk
    • Nu zie je het extra Develop-menu in uw Safari-menubalk. Klik erop en selecteer Lege Caches zoals hieronder weergegeven
    • Doe wat tests om te zien of alles nu in orde is en of de malware verdwenen is. Als het probleem er nog steeds is, moet je je browsegeschiedenis in Safari mogelijk nog verder wissen. Selecteer in de menubalk van Safari de optie Geschiedenis en klik op Geschiedenis wissen.
    • De browser toont een dialoogvenster zodat je de gewenste periode kunt selecteren waarvoor je de geschiedenis wilt wissen. Selecteer alle geschiedenis in de lijst en klik op de knop Geschiedenis wissen
    • In het geval dat Safari nog steeds in actie komt door een storing in de malware, is er nog één ding dat je kunt proberen. Ga nogmaals naar Voorkeuren in de menubalk van Safari en selecteer deze keer het tabblad Privacy. Klik op Websitegegevens beheren
    • Wanneer Safari een volledige lijst van sites genereert die je browsegegevens hebben opgeslagen, ga je verder en klik je op Alles verwijderen.
    • Bevestig door op de Klaar-knop te drukken.
  2. Google Chrome resetten
    • Klik op Meer (⁝) in het rechterbovengedeelte van het Chrome-venster en selecteer Instellingen
    • Zoek het gedeelte Geavanceerd op het scherm Instellingen en klap het uit
    • Zoek de subsectie Reset-instellingen en klik op Herstel de instellingen naar de oorspronkelijke standaardinstellingen.

    Google Chrome zal een pop-upvenster weergeven waarin je wordt gevraagd de reset te bevestigen. Klik op de knop Reset-instellingen. Start nu de browser opnieuw op en controleer of het probleem is opgelost.

  3. Mozilla Firefox refreshen
    • Ga naar Help -> Probleemoplossingsinformatie, of typ over:ondersteuning in de Firefox-URL-balk
    • Zodra het scherm met de informatie over het oplossen van problemen verschijnt, vind je de knop Refresh Firefox en klik je op de knop Refresh Firefox zoals weergegeven
    • Bevestig dat de browser wordt ververst in een dialoogvenster dat zal verschijnen. Start Firefox opnieuw op en controleer het op tekenen van geknoei door malware.

Geef een reactie Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Meest recente berichten

  • Verwijder het Bing-omleidingsvirus van Mac
  • WindowServer Mac: Probleem met hoog CPU-gebruik
  • De “Uw computer heeft weinig geheugen” Mac-virus pop-up verwijderen
  • Chrome.exe volume pop-up virus in Windows verwijderen
  • Ads by Name-virus (luu.lightquartrate.com) verwijderen uit Chrome, Firefox en IE

Categorieën

  • Adware
  • Artikelen
  • Hijackers
  • Mac virus
  • POP
  • Popups
  • Ransomware
back up
Copyright © CookieVerwijderen.NL - 2014